سه شنبه , 4 اردیبهشت 1403 - 12:08 بعد از ظهر

رئیس شورای شهر پرند: حمایت از هنر و هنرمندان پایه های فرهنگی شهر را تقویت می کند + تصاویر

رئیس شورای اسلامی شهر پرندگفت: با توجه کمبودها در زیرساخت ها و سرانه های فرهنگی شهر پرند، حمایت از هنر و هنرمندان پایه های فرهنگی شهر را تقویت می کند.

 به گزارش نبأپرس از پرند، نشست صمیمی هنرمندان با عزت الله عسکری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم  و رئیس شورای اسلامی شهر پرند پیرامون مشکلات و حمایت  مسئولان از هنرمندان برگزار شد ، دراین نشست حسین کسمرادی رئیس شورای اسلامی شهر پرند اظهار کرد:  من فرزند این منطقه ام و به دنبال تحول در پرندم و با کمبودهایی که در شهر پرند شاهد هستیم  یک عزم جدی می خواهد تا برای تحول در  شهر به ویژه مباحث فرهنگی وارد اقدامات عملی شویم و همه با کمک و مشارکت و همدلی سنگ بنای فرهنگی را در شهر پایه گذاری کنیم.

 

وی افزود: با توجه به نگاه غلط مسئولان  در تکمیل شهر پرند باید بپذیریم این شهر جدید هست و باید همه با هم عزم جدی داشته باشیم تا بتوانیم شهر را آباد کنیم وبا توجه به کمبودها در زیرساخت ها و سرانه های فرهنگی شهر پرند، حمایت از هنر و هنرمندان می تواند پایه های فرهنگی شهر را تقویت کند.

کسمرادی  نسبت به کاستی ها و زیرساخت و همچنین سرانه های فرهنگی شهر گفت: کار ما کار سختی است اینکه من وعده بدم دور از ذهن است ولی اعتقاد دارم پتانسیل های بالایی داریم و کار شدنی است و ما می توانیم از تخصص هنرمندان استفاده بریم و مباحث فرهنگی را در شهر شکوفا کنیم.

رئیس شورای شهر پرند بیان کرد: اعتقاد دارم در شورای شهر فعلی این را جا انداختیم به عنوان مدیریت در برنامه ریزی های شهر فقط برنامه و اقدامات عملی برای یک عده خاص نداشته باشیم و همه شهروندان حق مطالبه از مدیریت شهر دارند و شورای شهر پرند متعلق به تمام شهر و شهروندان است و ما بر این اعتقاد هستیم وظیفه ما خیلی گسترده است.

وی ادامه داد: ما در شورا برنامه ریزی و تحقیق کردیم که چگونه امروز شهر را تحویل گرفتیم و در ۴سال آینده چگونه آن را  تحویل می‌دهیم و در این برنامه ریزی 4 ساله تمام موارد شهر اعم از عمرانی ، فرهنگی ، ورزشی، و سایر حوزه ها دیده شده است.

کسمرادی نسبت به سرانه های ورزشی عنوان کرد: شهر پرند سرانه ورزشی نداشت ما آمدیم رایزنی کردیم دفتر ورزش را اینجا مستقل و مستقر کردیم و به صورت گسترده جلسات برگزار کردیم با افکاری که آن زمان حاکم بود توانستیم زیرساخت ها رو انجام دهیم و در همین راستا مسابقات قویترین مردان ، فیگور گیری،  مسابقات استانی به صورت گسترده ورزش ووشو به صورت رسمی و  زیر نظر فدراسیون شهر پرند انجام شد.

رئیس شورای شهر پرند در این جلسه یادآور شد: ما در اولین قدم آمدیم یک باور جدید ایجاد کردیم تا از این پس فکرمان را به سمت کارهای اجرایی پیش ببریم و از متخصصین استفاده کنیم تابا تغییرات ویژه  به نتیجه برسیم.

 

وی افزود: شورا و شهرداری در این شهر شده  مادرخرج یکسری از ادارات و هر برنامه فرهنگی را اجرا می کنند و از بودجه ما بهره می برند  مثلا  کمک به بسته های معیشتی ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و یا  ۳۵۰میلیون تومان برای برنامه دفاع مقدس باید هزینه و پرداخت کنیم و در این میان اسمی از شهرداری و برنامه های فرهنگی به میان نمی آید و ما باید با بودجه خود برنامه های فرهنگی خاص برای شهروندان اجرا کنیم و مردم این اقدامات را لمس کنند و ببینند و  قرار نیست ما همه کمبودهای ادارات رو از بودجه فرهنگی شهرداری هزینه کنیم و آن وقت خودمان به بحران بودجه برخورد کنیم.

 

کسمرادی در ادامه با اشاره به ریشه اصلی هر یک از مشکلات  شهر گفت: خیلی از مسئولین برایشان خوش آیند نیست این شهر شهرستان شود و به طور مستقل و با بودجه تخصیصی خود اداره شود و ما برای هر موضوعی که پیگیری می کنیم آخرش به بن بست بخش و شهرستان شدن شهر برخورد می کنیم و خود به خود این امر باعث عدم اجرا و یا تاخیر موارد و پروژه ها می شود.

رئیس شورای شهر پرند تاکید کرد: ما هم مثل شما دغدغه مباحث فرهنگی شهر را داریم  و صرف برگزاری  یک جلسه کمکی به فرهنگ و هنرمندان نمی توان کرد و باید در اولین اقدام یک دبیر خانه در فرهنگسرا تشکیل شود و یک نفر نماینده از هر انجمن  معرفی و دورهم جمع شوندو  ارتباط مستقیم به صورت موقت با ما داشته باشند تا بتوانیم با این ارتباط و هم اندیشی مشکلات را برطرف کنیم و اقدام عملی خوبی را پیش ببریم و هنرمندان شهر آنقدر توانمند هستند که هر کاری بدهیم انجام دهند.

 

حسین کسمرادی در پایان عنوان کرد:  مدیریت شهری متعلق به همه افکار است و باید با افراد صاحب نظر برای تنظیم چشم انداز ۴ساله شهر دورهم جمع شویم و برنامه های کلی در سه مقطع کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت بر اساس این چشم انداز برنامه ریزی شود و بر همین روال هم اجرا شود تا شاهد یک تحول در شهر پرند باشیم.

 

گزارش تصویری نشست هنرمندان با مسئولان پرند

 

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی parandabad

مطلب پیشنهادی

پیام تبریک مدیریت شهری پرند به مناسبت روز دانشجو

پیام تبریک مدیریت شهری پرند به مناسبت روز دانشجو دکتر مجتبی مرادی سرپرست شهرداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *