جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 10:48 قبل از ظهر

سرازیر شدن فاضلاب به رود شور علت بوی بد در شهر پرند است

عباس نظری بخشدار مرکزی رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم با اشاره به بررسی‌های دستگاه‌های مسؤول در خصوص علت بوی بد شهر جدید پرند اظهار کرد: بعد از گذشت یک ماه از جلسه قبلی مسؤولان شهری که برای بررسی موضوع تشکیل شده بود و دستگاه‌های مختلف درخواست زمان داشتند، در آخرین جلسه‌ای که پایان هفته گذشته در محل بخشداری پرند برگزار شد پس از ارائه گزارشات مشخص شد که علت بوی بد هفته‌های اخیر شهر جدید پرند بالای ۷۰ درصد، سرازیر شدن فاضلاب شهری به رودشور و عدم کفایت تصفیه خانه فاضلاب است.

وی گفت: پیش‌بینی جمعیتی مسؤولان وزارت مسکن و شهرسازی برای افق ۱۴۰۰ شهر پرند حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بوده و این درحالی‌ است که جمعیت کنونی به هر دلیلی، هم اکنون سه ونیم برابر پیش‌بینی شده است و به طور طبیعی دبی خروجی فاضلاب شهر هم سه و نیم برابر شده در حالی که هنوز مدول اول تصفیه خانه همین پیش‌بینی هم، ظرفیتش تکمیل نیست که به همین دلیل فاضلاب شهری در مکان‌های مختلف به رودخانه شور سرازیر می‌شود.

بخشدار مرکزی رباط‌کریم در خصوص سرازیر شدن فاضلاب به رودخانه در سال‌های قبل که مشکل بو نبوده گفت: در سال‌های گذشته به خاطر بارش‌هایی که بوده فاضلاب همراه روان‌آب‌های رودشور از منطقه خارج می‌شد ولی امسال به دلیل بارندگی کم فاضلاب رها شده در رودخانه تجمیع و به پس‌آب و گنداب تبدیل شده است و همین باعث می‌شود که با وزیدن باد این بوی بد به شهر منتقل شود که باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد چرا که همین امر باعث افزایش پشه هم در فصل گرما خواهد شد.

وی در خصوص راه حل رفع مشکل و تدابیری که باید اندیشیده شود تصریح کرد: برای رفع این مشکل، ادارات مختلف وظایفی دارند که باید وظایف خودشان را انجام دهند، در اولین اقدام پیمانکار باید در عمق ده متری فاضلاب‌ها را هدایت کند به سمت تصفیه‌خانه که متاسفانه ماه‌ها است به دلایل مختلف کار را رها کرده بود و در حال حاضر با گفت‌وگوهایی که شده توافق انجام گرفت که کارگاه مجدد تجهیز شود و به زودی ان‌شاءالله کارخودش را باید شروع کند و شرکت عمران هم مجوزهای لازم را برای حفاری در اختیار پیمانکار قرار دهد.

نظری ادامه داد: در این خصوص شهرداری هم موظف شد تا انجام این پروسه‌ها و در فواصل استاندار و کارشناسی شده نسبت به سم‌پاشی کلیه حاشیه رودخانه اقدام لازم را انجام دهد. همین‌طور شرکت آب و فاضلاب و مسؤولان عالی شهر و استان نیز باید اقدام عاجل نسبت به تکمیل مدول یک و مدول‌های مورد نیاز دیگر انجام دهند.

وی تاکید کرد: سازمان پسماند نیز باید به‌طور ویژه نسبت به دفن زباله‌ها و کنترل آن از منشاء تا مقصد تحت نظر داشته باشد. محیط ‌زیست هم موظف شده نسبت‌ به نمونه‌گیری‌های جدید در فواصل مشخص و مکان‌های مختلف با توجه به وزش باد انجام داده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

بخشدار مرکزی رباط‌کریم در ادامه گفت: اداره بهداشت در جلسه گذشته اعلام کرده بود خروجی آب تصفیه‌خانه استاندارد است و مشکلی ندارد، اما در این جلسه گزارش قبلی خودش را پس گرفت که خودش تایید بر نتیجه‌ گرفته شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که مسؤولان وزارت نیرو و خصوصا وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت عمران با توجه به افزایش سه و نیم برابری جمعیت نسبت به پیش‌بینی جمعیت برای افق ۱۴۰۰ هر چه سریعتر نسبت به تامین مدول‌های مورد نیاز برای این شهر که به عنوان پایتخت مسکن مهر و مسکن ملی است اقدام لازم را انجام دهند تا مردم در این شهر با آرامش زندگی کنند.

درباره ی parandabad

مطلب پیشنهادی

پیام تبریک مدیریت شهری پرند به مناسبت روز دانشجو

پیام تبریک مدیریت شهری پرند به مناسبت روز دانشجو دکتر مجتبی مرادی سرپرست شهرداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *